Organizacja wesela – jak się za nią zabrać?

organizacja wesela

Ślub to wielki i ważny dzień w życiu pary. Wesele jako forma uczczenia tej niezwykłej okazji wiąże się z planowaniem, wieloma decyzjami i stresem. Każda para biorąca ślub może mieć inny pomysł na świętowanie tego wydarzenia. Istnieją jednak niepisane zasady pomocne przy organizacji wesela, bez względu na jego charakter.

Kiedy zacząć planować wesele, by było idealne?

Pomysłów na formę i przebieg wesela jest wiele, jednak najbardziej standardowe rozwiązania są najczęstszym wyborem. Typowe wesele wiąże się głównie z wyborem sali, decyzją o ilości gości i wysłaniu im zaproszeń, doborem dekoracji i posiłków. Każdy element powinien być zaplanowany wystarczająco wcześnie, by nie powodował dodatkowego stresu u pary i zachwycił gości. Przyjęło się, że organizację wesela najlepiej rozpocząć około 2 lata przed ślubem. Czas ten wynika głównie z terminów oferowanych przez domy weselne oraz kwestii ekonomicznych.  

Rozmowa – początek planowania

Pierwszym i najważniejszym krokiem przy organizacji wesela jest określenie swoich potrzeb i wyobrażeń na temat uroczystości. Podjęcie wspólnych decyzji musi być poprzedzone rozmowami, by ostateczny efekt podobał się obojgu. Dopiero po rozmowie można podejmować kolejne kroki dotyczące planowania ślubu i wesela.

Należy razem ustalić kiedy i gdzie ma się odbyć wydarzenie. Oprócz tych oczywistych zagadnień warto zastanowić się także nad motywem przewodnim, kolorystyką czy stylem w jakim wesele ma się odbyć. Para powinna zdecydować jakiego rodzaju muzyki oczekuje na swoim weselu, czy zatrudni zespół czy DJ-a. Kwestie ubioru, fotografa, dodatkowych atrakcji czy ilości posiłków to jedne z głównych elementów, o których trzeba porozmawiać. Niestety często każda z osób ma zupełnie inne wyobrażenia i gust, dlatego organizacja wesela wymaga kompromisów. 

planowanie wesela

Ważne ustalenia – finanse i goście

Gdy przyszłe małżeństwo zna już swoje oczekiwania, może zabrać się za kwestie finansowe. Wspólne określenie jak wiele pieniędzy zamierza się przeznaczyć na wesele, na czym trzeba zaoszczędzić oraz jakie elementy wymagają większych wydatków, pomoże uniknąć niepotrzebnych problemów i niekontrolowanych wydatków. Dodatkową kwestią związaną z kosztami wesela jest to, kto będzie finansował wydarzenie. Bez względu na to, czy para samodzielnie zbierze wymaganą kwotę, weźmie kredyt lub otrzyma wsparcie od rodziców, rozmowa na ten temat z pewnością pomoże uniknąć konfliktów i niedomówień.

Ważnym tematem do omówienia jest również lista gości, ponieważ od tej decyzji zależy budżet wesela. Warto zaplanować liczbę gości na podstawie  pokrewieństwa, utrzymywanego kontaktu oraz relacji z osobami, które bierze się pod uwagę.

Domy weselne – zalety

Decydując się na wesele w sali do tego przeznaczonej, można być pewnym, że rozwiąże to kilka problemów na raz. Przede wszystkim zyskamy miejsce, w którym uroczystość się odbędzie, natomiast dom weselny zadba również o kwestie posiłków, dekoracji i atrakcji dla gości. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wybór domu weselnego często wiąże się z rezerwacją kilka lat do przodu. Warto jednak pamiętać by sala, w której planowane jest wesele, była elegancka, piękna i podkreślała wyjątkowość wydarzenia. Wiele przyszłych małżeństw woli poczekać na salę kilka lat, by uczcić swój wielki dzień w pięknym otoczeniu.

Domy weselne podkarpackie mają wielu reprezentantów. Przykładem wyśmienitego miejsca na wesele może być Resort Grand Chotowa koło Dębnicy, który oferuje zjawiskowe sale. Restauracja Szlachecka oraz Wehikuł Czasu zachwycą pięknymi wnętrzami, doskonałą kuchnią oraz profesjonalną obsługą, co zagwarantuje młodej parze satysfakcję i miłe wspomnienia na długie lata. Wesele w dobrze wybranej sali weselnej, odciąży młodych od stresu związanego z organizacją, a efekt będzie na wysokim poziomie. 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry